2011. október 19., szerda

Miért épp ez?

Valószínűleg ezt kérdezném magamtól, ha egy ilyen témájú blogot találnék.

Egész idáig úgy voltam az ünnepekkel, hogy csak legyek túl rajta. Mindig ugyan azt hallgatni egy idő után unalmas. Hiányoltam belőlük valamit.

Általában kreatív ember vagyok, jókedvű, és mindenre találok megoldást. De a szürke hétköznapok rám is hatással vannak.  A monotonitásban hamar elvesztem a vidámságom, és a jó öreg, magyar népbetegség lesz úrrá rajtam. Aminek annyira nem örülök. Folyamatosan próbálok kapaszkodni más vidámságot ígérő dolgokba, de nem mindig sikerül elérnem őket. Arra már rájöttem, hogy ha kreatív dolgokat csinálhatok, mint dekorációt a szobámba, ajándékot barátaimnak, újrafelhasználhatok pár dolgot, gépen grafikázhatok, rendszerezhetek, ezek mind, különösen nagy örömöt okoznak nekem. Valamint az utóbbi fél évben megfigyeltem, hogy szeretek ünnepelni, meg magamat ünnepeltetni. Ezek a gondolatok, és az a sok külföldi oldal, amit ilyen témákban nézegetni szoktam, egy olyan ötletet adott nekem, ami a K.Ü.M.-ben jött világra.

Szépek és jók a magyar ünnepek, és jó sok is van belőlük, csak több, mint a felét nem ismerik a magyarok, és semmi új sincs az ünneplésben. Mindig ugyan abban a monotonitásban teszik az ünnepi teendőiket, amit egy idő után meg lehet unni. Például a karácsony, a legtöbb ember stresszesen rohangál ajándékok után, évenként legjobb esetben a gömbök színkombinációját változtatja a fán, és az egész ünnep egy stresszfaktor lesz igazából.

Nem azt mondom, hogy minden évben vegyünk új díszeket, hanem a meglévőkből alkossunk újakat, mondjuk az esti órákban, amikor az agy már nem fog, a butító TV műsorok helyett, üljünk le pár percre, vagy egy fél órára és alkossunk valami újat. meglepő, hogy mennyi minden újdonság kisülhet a régi kacatokból.

Tehát ezzel és ilyenekkel szeretnék foglalkozni a K.Ü.M.-ben. Igyekszem rendszeresen írni, és lehetőleg minden korosztály számára valami megvalósítható ötletet keresni. És remélem, hogy ezzel sok embernek varázsolom kicsit színesebbé a hétköznapjait. Sajnos a fotókkal bajban vagyok, ha le is fényképezem amit készítettem, általában elfelejtem feltölteni a gépre, de igyekezni fogok. Magamat ismerve, ötletesebb dolgokat átfordítok, de csak hivatkozással együtt. Ha valakinek megtetszik egy-egy tipp, elképzelés, nyugodtan vigye a saját oldalára, csak linkelje az ötlet eredetét! (A "lopást" én sem szeretem.)

Nyugodtan utánozd le a művészetem. Utánzás nélkül nincs művészet.

Ha tetszik, ajánljál másoknak is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése