2011. október 21., péntek

Halottak napja magyarosan

Azt már tudjuk, hogy az angolok hogyan ünneplik a halottak napját. A kelta hagyományok nagyon szépek és jók, de mi a helyzet nálunk?

Utána nyomoztam a népi hagyományainknak. Természetesen tudtam, hogy Mindenszentek napján és Halottak napján is kimegyünk a temetőbe mécsest gyújtani elhunyt szeretteinkért, és hogy a napokban megemlékezünk róluk.

Azt tudtátok, hogy a magyarok mindig is hittek a visszajáró lelkekben? Engem váratlanul ért, valahogy ezt sosem gondoltam. De a népi hagyományunk még jobban meglepett. Ugyanis Halottak napján este meg szokás teríteni az elhunyt szeretteinknek is. Kenyeret, sót és vizet tettek ki az asztalra, és az ablakot résnyire nyitva hagyták, hogy a holt lelkek be tudjanak jönni.

A só és a víz az örökkévalóság jelképe, a víz a megtisztulásé. Tehát a néphit szerint a lélek örökké él, és halála után megtisztul. Gondolom én.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése